Раціон, багатий на вітамін C, не лише зміцнює імунну систему, а й може сприяти збереженню здоровʼя мозку в літньому віці. Це доводять результати японського дослідження, в якому взяли участь понад 2 тисячі людей похилого віку. Як пише The Independent, у тих, в кого рівень вітаміну C у плазмі крові був нижчим, обʼєм сірої речовини в мозку був меншим.
Читайте также: Одна звичка в їжі непомітно виснажує ваш мозок щодня, навіть якщо ви спите 8 годин
«Оскільки сіра речовина відповідає за обробку інформації та координацію рухів, її недостатність може призвести до погіршення когнітивних функцій та проблем із пам’яттю. Попередні дослідження виявили зв’язок між раціоном, багатим на вітамін С, який міститься в апельсинах та болгарському перці, та меншим ризиком когнітивних порушень у літніх людей», — пояснює видання.
Проте тільки в кількох дослідженнях вивчився рівень вітаміну C у плазмі крові та його можливий звʼязок зі структурою мозку та звʼязками між нейронними мережами.
«Наше дослідження демонструє, що вищий рівень вітаміну С у плазмі крові пов’язаний із краще збереженою структурною зв’язністю мережі за замовчуванням (DMN) — ключової мережі мозку, що бере участь у когнітивних функціях. Цей висновок породжує цікаву гіпотезу, що раціон, багатий на вітамін С, може відігравати допоміжну роль у підтримці здоров’я мозку та пом’якшенні вікового когнітивного зниження у літніх людей. Це справді підкреслює потенційний вплив наших щоденних харчових звичок на структури нашого мозку», — зауважив доктор Томохіро Шінтаку з Університету Хіросакі, Японія.
Зазначається, що у межах дослідження, яке опубліковане в журналі PLOS One, науковці проаналізували результати магнітно-резонансної томографії (МРТ) та рівні вітаміну С у плазмі крові 2 044 японських дорослих віком від 64 років.
«Вони виміряли об’єм сірої та білої речовини головного мозку кожного учасника та оцінили зв’язки в мережі дефолтного режиму, яка пов’язана з увагою та автобіографічною пам’яттю. Врахувавши такі фактори, як вік, рівень активності та рівень освіти, дослідники виявили, що учасники з нижчим рівнем вітаміну С у плазмі крові, як правило, мали менший об’єм сірої речовини, а також нижчу зв’язаність у мережі за замовчуванням», — йдеться у матеріалі.
Такі результати говорять про те, що вітамін C може підтримувати когнітивні функції та протидіяти когнітивному спаду. Але результати показали лише звʼязок між рівнем вітаміну C та здоровʼям мозку, а не причинно-наслідковий звʼязок.
Читайте также: Вас укусив кліщ: що робити й коли звертатися до лікаря
«Деменція є головною причиною смертності у Великій Британії, і ми розуміємо, що люди завжди шукають способи зменшити ризик розвитку цього захворювання», — розповів газеті «The Independent» доктор Річард Оклі, заступник директора з досліджень та інновацій Альцгеймерівського товариства.
Також він зауважив:
«Це дослідження дійсно додає доказів, що пов’язують споживання поживних речовин зі здоров’ям мозку, але воно не розглядало симптомів деменції або того, чи розвинулася деменція в учасників дослідження. Оскільки воно розглядало людей у певний момент часу, важко сказати, чи саме вітамін С спричинив відмінності у роботі мозку, чи на це вплинули інші фактори, такі як загальний раціон харчування або стан здоров’я».
Водночас комісія журналу «The Lancet» зʼясувала, що майже половина випадків деменції у світі повʼязана з модифікованими факторами ризику, тобто з тими факторами, які можна змінити як на індивідуальному, так і на суспільному рівні. Сюди входить здорове та збалансоване харчування, яке включає фрукти та овочі.
Інші цікаві матеріали про здоровʼя
Раніше дієтологи розповіли, яке мʼясо містить найменше холестерину. Цей особливий сорт мʼяса містить лише 58 міліграмів холестерину на 100 грамів, що значно менше, ніж приблизно 85 міліграмів у курячому м’ясі або 90-100 міліграмів у яловичині.
Крім того, стало відомо, що буде з організмом, якщо щодня пити зелений чай. До прикладу, поліфеноли та EGCG, які містяться в зеленому чаї, також можуть сприяти здоровʼю мікробіома кишківника та кишкової барʼєрної функції, а також здоровʼю судин.
Читайте также: Сбои менструального цикла: когда норма, а когда к врачу гинекологу
Вас також можуть зацікавити новини:
- Це мило не вбиває жодного мікроба: експертка пояснила, чим краще мити руки
- Що буде, якщо їсти вівсянку щодня: 5 дивовижних наслідків для організму
- 7 консервів для здоров’я кишківника: дієтологи склали список



